Wszyscy wiemy, że zakupy w Internecie robić się opłaca, bo taniej, bo okazje, bo zamawiając więcej naraz możemy uzyskać interesujące rabaty. Wszyscy wiemy również, jak gęsto Sieć natkana jest przedstawicielami e- commerce, którzy biją się o naszą uwagę.
Na co zatem zwrócić uwagę kiedy zakładamy nasze własne sklepy internetowe? Czym kierują się konsumenci wybierając swoje ulubione miejsce, w którym dokonują zakupów? Z całą pewnością największy problem stanowi tutaj zdobycie uwagi, wyróżnienie się na tle innych przedsiębiorców, zainteresowanie ofertą i wzbudzenie zaufania klienta, który odwiedza nasze sklepy internetowe.
Kolejną niezwykle istotną kwestią, którą musimy wziąć pod uwagę zakładając nasze sklepy internetowe jest oprogramowanie sklepu internetowego. Wiemy doskonale, jak bardzo zniechęca nas strona, która chodzi powoli, zacina się, nie wyświetla zdjęć, podpisów, nie można się na niej zalogować bez większych problemów a wszelkie niezbędne nam informacje są poukrywane gdzieś w zakamarkach lub nie ma ich wcale.
Sklepy internetowe muszą wzbudzić zaufanie – to rzecz oczywista – konsument płaci za artykuły, które zamawia i chce mieć pewność, że wydane przez niego pieniądze dotrą tam, gdzie ich przeznaczenie a wybrany produkt trafi w ręce zamawiającego w terminie.
Oprogramowanie sklepu internetowego to kluczowa kwestia z prostego powodu – jeżeli potencjalny klient znajdzie się na stronie, która działa niezwykle powoli, niesprawnie i są na niej liczne błędy raczej nie zaufa nam jako sprzedawcom. Bo na jakiej podstawie? Jeśli sklepy internetowe reprezentujące przedsiębiorców nie działają sprawnie, to czy sprawnie będzie działała realizacja jakiegokolwiek zamówienia? Sieć jest zbyt bogata w konkurencyjne oferty, by ryzykować sprawdzając.
W XXI wieku oprogramowanie sklepu powinno być nowoczesne i podążające za najnowszymi trendami i tendencjami rynku e- commerce – to świadczy o świadomości potrzeb konsumenta i ma zalety bezpośrednio wynikające z aplikacji i modułów, które są po prostu wygodne i funkcjonalne. Nie należy jednak zapominać o umiarze w stosowaniu unowocześnień – oprogramowanie sklepu w trakcie ulegania modernizacji powinno być „dopieszczane” stopniowo- tak, by po pierwsze klient przyzwyczaił się do nowej odsłony serwisu a przede wszystkim dlatego, by sam sprzedawca sprawnie poruszał się w systemie sklepowym.
Sklepy internetowe są bardzo różne i to zarówno od charakteru działalności jak i grupy, do której jest skierowana oferta zależy w jakim stylu będzie prezentowana oferta i realizowane będą transakcje. Jednak tym, co zawsze musi być w jednolity sposób dopracowane jest oprogramowanie sklepu. Tutaj nie możemy godzić się na absolutnie żadne kompromisy dotyczące jakości i sprawności działania.
To, czy nasz sklep jest funkcjonalny i przyjazny klientowi wpływa na jego skojarzenia związane z naszą ofertą, naszym sklepem i nami – jako partnerem biznesowym.